Advertorial

Wake-up Challenge: de resultaten

Weet je nog dat we je een tijdje geleden vertelden over de Wake-up Challenge? Philips daagde 199 mensen met een ochtendhumeur uit om hun Wake-up Light te gebruiken, en te ontdekken of dat hen kon helpen om een ochtendmens te worden.

We zijn inmiddels 21 dagen verder, en de resultaten zijn bekend. En die mogen er zijn! Maar liefst 91% van de deelnemers geeft aan ’s ochtends alerter en positiever wakker te worden en de dag met frisse moed te beginnen. Daarnaast heeft de Wake-up Light volgens 95% van de deelnemers een positieve invloed op hun ochtendhumeur.

De resultaten zijn, gedurende het experiment, vastgelegd via een Wake-app die de deelnemers op hun iPhone hadden geinstalleerd. Door middel van mini-games werd hun alertheid, humeur en het ‘uit bed komen’ getest. Daarbij werd duidelijk dat licht, zeker bij het ontwaken, een activerend effect op ons lichaam heeft. De Wake-up Light zorgt ervoor dat mensen geleidelijker, en dus minder schrikachtig dan bij een wekker, kunnen ontwaken. Een zonsopgang in je slaapkamer dus, zelfs op winterse dagen waarop de zon zichzelf het liefst ook onder zijn dekens zou verstoppen!